HEUSDEN - Gemiddeld een 8,4 voor het eerste contact met Bijeen Heusden!
Onderzoek wijst uit dat de dienstverlening van Bijeen Heusden nog steeds erg goed is
Ieder jaar wordt onderzocht hoe tevreden cliënten van Bijeen Heusden zijn over de dienstverlening. Ook nu blijkt weer dat inwoners, die zorg of ondersteuning nodig hebben van Bijeen Heusden, erg tevreden zijn over de dienstverlening en de kwaliteit van de ondersteuning. Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoek- en adviesbureau ZorgfocuZ en blikt terug op het jaar 2023.
Inwoners die contact hebben met een professional van Bijeen Heusden waarderen dit. Het blijkt dat ze snel worden geholpen (87%), dat is een stijging van 5% ten opzichte van 2022. Het gesprek met een medewerker wordt gemiddeld gewaardeerd met een 8,4 en 91% vindt dat de medewerker van Bijeen Heusden deskundig is.
Een trotse wethouder…
‘’Ik ben erg trots dat de dienstverlening van Bijeen, jaar in jaar uit, zo goed beoordeeld wordt door de cliënten. Ieder jaar bepalen we waar we willen verbeteren en dat dit lukt is geen garantie. Daar werken we keihard voor! Bijvoorbeeld het verbeteren van de website van Bijeen Heusden. 67% van respondenten geeft aan dat ze de gewenste informatie kunnen vinden. Dat is 11% meer dan vorig jaar!
Ondanks de goede rapportcijfers betekent het niet dat we stil kunnen zitten. Zo zien we ontwikkelingen waar het een uitdaging blijft om cliënten te blijven ondersteunen. Bijvoorbeeld dat nog maar 47% van de cliënten een mantelzorger hebben die de zorg aan kan. Het is belangrijk dat we deze groep mensen optimaal ondersteunen. Daarom lanceren we binnenkort ook de mantelzorgtest. Deze online test geeft inzicht in hoeveel tijd en energie mantelzorg kost en of er nog genoeg tijd over is voor ontspanning, werk en andere verplichtingen, maar geeft ook praktische tips en lokaal hulpaanbod.
Al met al ben ik trots op de professionals van Bijeen die dagelijks met passie en professionaliteit klaar staan voor onze inwoners die ondersteuning nodig hebben’’, aldus wethouder Peter van Steen.
Hoe werkt Bijeen Heusden?
Als iemand met een zorg- of ondersteuningsvraag aanklopt bij Bijeen wordt altijd eerst in kaart gebracht wat er precies aan de hand is. Daarbij wordt gekeken wat mensen zelf kunnen doen en wat anderen in hun omgeving eventueel voor hen kunnen betekenen. Daarbij wordt ook bekeken of via bestaande voorzieningen hulp geboden kan worden, zoals de dagbesteding van Met Elkaar of dat er maatwerk nodig is.
Meer informatie
Heeft u behoefte aan ondersteuning? Kijk dan op de website www.bijeenheusden.nl of bel met Bijeen: (073) 78 201 78. E-mailen kan ook: info@bijeenheusden.nl.
Rivierenland Radio is in Heusden te ontvangen via Dab+, kanaal 6c en via onze app en deze site.
Groetjes lente 2025
Ik heb vanmorgen geluisterd naar de uitzending van Ruud Kuijpers Ik heb ervan genoten!
Liefs van je zus Nancy
Succes met de Muziek
DJ en Tekstschrijver Muziek Single.s Danny van Strien Ik heb Geleefd Dan ben je Beroemd
Vriendel...
Dion Vughts – Stem & Passie voor Radio 🎙🎶
Bij Rivierenland Radio hoor j...
BUREN - De fractie van de PCG Buren in de gemeenteraad van Buren vraagt aandacht voor inwoners met autisme. Fractieleden Elbert Nap en Jan Keuken hebben bij het college van burgemeester en wethouders een reeks technische vragen ingediend over hoe de gemeente omgaat met autisme in haar dienstverle...
TIEL - Mozaïek Welzijn zoekt voor de donderdag- of vrijdagochtend vrijwilligers voor het Meldpunt vrijwillige hulpverlening. Als onderdeel van dit team zoek je altijd de beste match/koppeling.
Je komt bij Mozaïek en pakt een kop koffie ...
TIEL - Dynamiek (locatie van Mozaïek Welzijn) aan de Haaftenlaan 26 in Tiel pakt woensdag 21 mei uit met een gezellige lentemarkt. De markt is van 14.00 tot 17.00 uur en de toegang is gratis. Iedereen is welkom.
Er zijn creatieve kraampjes, heerlijke hapjes en drankjes. De kin...